"Vnímame zrušenie zubných benefitov z dvoch pohľadov. Tým prvým je
fakt, že už v roku 2018 od prvého nastavenia benefitov zdravotnou
poisťovňou sme vyjadrili negatívny postoj, pretože išlo o ďalší
administratívny úkon, ktorý zbytočne zaťažoval a zdržiaval poskytovateľa
zubnolekárskej zdravotnej starostlivosti. Tým druhým je však pohľad zo
strany pacienta, ktorého tieto finančné benefity motivovali k ošetreniu
zubov," uviedla komora v stanovisku.
Benefity podľa nej okrem toho motivovali ľudí aj k účasti na
preventívnych prehliadkach u zubného aj všeobecného lekára.
Skritizovala, že k rušeniu prichádza "v podstate zo dňa na deň". "Či
je to ten správny ťah na bránu v zmysle šetrenia pre dofinancovanie
zdravotníctva, musí povedať pacient. Ale určite spokojný nebude, keďže
termíny zubných ošetrení sú rozplánované počas celého roka a pacient
počítal aj s benefitom zo svojej zdravotnej poisťovne," podotkla.
Komora zároveň poukázala na to, že s ňou pri zavádzaní ani rušení benefitov nikto nekomunikoval. "V
prípade zavádzania nových benefitov ponúkame riešenia, vieme nastaviť
benefity tak, aby neboli zaťažujúce pre zubných lekárov a boli motivačné
pre pacientov. Len je potrebná komunikácia," dodala.
Poskytovanie zubných benefitov v zdravotných poisťovniach sa od mája
zruší. Ministerstvo zdravotníctva SR to odôvodnilo tým, že zubný benefit
splnil svoj edukačný účel a je potrebné hľadať nové benefity.